2016. augusztus 23., kedd

Harmadik e-könyvem hamarosan letölthető!

20 hónappal ezelőtt nagy lendülettel nekifogtam és egy szuszra megírtam az első felét. Aztán rájöttem, hogy még messze nem tartok ott fejben, hogy befejezzem, úgyhogy félretettem és érleltem a dolgot. Másfél évvel később, idén nyár elején aztán elérkezettnek éreztem az időt, hogy a másik felét is bekalapáljam. Íme néhány kedvcsináló gondolat a bevezetésből:

“Ez az elektronikus könyv a vezetésről szóló rövid értekezéseim harmadik állomása. Elindultunk a Bélákkal az alagsorból, ahol tizenhat alapvető vezetési gyakorlat alkalmazására tettem javaslatot (Ettől lesztek jó vezetők, Béláim!). Aztán jött a folytatás a sokadik emeleten olyan eretnek, bár messze nem új gondolatokkal, mint a felhatalmazás, a szolgáló vezetés vagy az autentikus és etikus viselkedés (Vezetés a nyúlon és az alapokon túl).”


“Lépten-nyomon tapasztalom azonban, hogy az önfejlesztésben aktív menedzserek vagy a vezetői képzéseken keresztül jutott résztvevők kegyetlen, jeges szembeszéllel találkoznak, amikor munkájukba szeretnék átültetni a tanultakat. A nemzetközi cégek többségét jellemző huszadik századi menedzsment gondolkodás és értékrend rendre elkaszálja az egyéni kezdeményezéseket a hatékonyság javítására vagy a pozitív és építő szubkultúra kialakítására a vezető saját területén vagy csapatában.”

“Érdekes jelenségnek vagyunk tehát tanúi. A nemzetközi cégek vezetőfejlesztésre költött milliárdjai azért nem hozzák meg a kívánt eredményeket, mert a szervezeti működésmód, az "operációs rendszer" elavult. Feleslegesen megy a pénz a hardver fejlesztésébe, mert a régi Windows tetű lassú, és állandóan lefagy.”

“Ez a kis könyv már nem a nyúlon túli világba kalauzol, hanem attól sokkal távolabb. A Bélákkal talán még együtt bólogattál, a nyulakra esetleg már elkerekedett a szemed, ezt az irományt pedig minden bizonnyal csak azért nem fogod a földhöz csapkodni, mert elektronikusan olvasod. Az itt leírt vállalatok értékrendje és mindennapi működése olyan távol van a vezetéssel kapcsolatos közgondolkodástól, hogy tényleg űrutazásnak tűnhet a tanulmányozásuk.”


Szokás szerint ingyenesen, három formátumban lehet rövidesen letölteni: PDF, iBooks és Kindle.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.