2017. november 6., hétfő

Mi a vezető legfőbb feladata?

Olvastam egy felettébb elgondolkodtató kis történetet az INSEAD Business School blogján. Arra jutottam, hogy valószínűleg mást is érdekelne, így az alábbiakban lefordítom. A sztori egy Rajiv Bajaj nevű üzletemberrel esett meg, aki a Bajaj Auto ügyvezetője. Az indiai cégcsoport, amiről valószínűleg a büdös életben nem hallottál, a világ harmadik legnagyobb motorbicikli-gyártója.

Sok évvel ezelőtt a cég felkért egy japán professzort konzultánsnak egy új termékvonal bevezetéséhez. Bajaj úr illendően köszöntötte a szállodába érkezése után, majd szóba elegyedtek:


Prof: “Szóval akkor, ön mit is csinál a cégnél?”

Bajaj: “Én vagyok a termékekért felelős alelnök.”

“Az a beosztása. Én arra lennék kíváncsi, hogy mit csinál.”

“Nos, motorkerékpárokat gyártok.”

“És hány darabot gyártott ma?”

“Nem személyesen készítem a motorokat, embereim vannak, akik ezt végzik.”

“Oké, de ön mit csinál személyesen?”

“Nos, értékesítem a motorokat.”

“És hányat adott el ma?”

“Hát nem én magam értékesítek, embereim vannak, akik ezt teszik.”

“Nagyszerű, de ön mit csinál konkrétan?”

“Hát tervezem a motorokat.”

“Hányat tervezett ma?”

Némi kényelmetlen csönd után Bajaj visszakérdezett:

“Hát ön szerint mit csinálok, professzor úr?”

“Nos, egyetlen feladata van: segíteni az embereit, hogy jobbak legyenek a munkájukban.”

Ez a beszélgetés szemfelnyitó volt Bajaj számára, hogy tisztábban lássa a saját vezetői szerepét. Másnap a professzor felkereste a cég irodáit, és ismét összefutottak az étkezdében.

“Szóval, mivel is foglalkozik itt?” - kérdezte meg újra a professzor.

“Segítek az embereknek, hogy jobbak legyenek a munkájukban.”

“És, hány embernek segített ma?”


Nekem nagyon tetszik ez a történet, bár természetesen tudom, hogy a vezetőknek sokféle feladatuk van még, amit személyesen kell végezniük. De arra talán jól rávilágít a sztori, hogy az egyik legfontosabb feladatról, a kollégák munkájának segítéséről, a bennük lévő alkotó és teljesítménypotenciál tevőleges felszínre hozásáról sokan elfeledkeznek.


• • 


Töltsd le ingyenesen vezetéssel kapcsolatos e-könyveimet a Tudatos Vezetés blog főmenüjéből! Itt az első, a második, a harmadik, és a bonus track, a "menedzsment haiku" gyűjtemény. Dr. Dobay Róbert kollégám innen letölthető e-könyvében a veszélyes féligazságokról, "bevált" HR gyakorlatokról rántja le a leplet. Írtam továbbá szabadon elérhető e-könyvet saját életünk tudatosabb irányításáról és az élvezetesebb és eredményesebb tanításról, azokat is figyelmedbe ajánlom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.